V posledních týdnech se nadnárodní automobilky radikálně vzdávají plánů na přechod na elektrická vozidla (EV) mezi lety 2030-2035, což odráží nezájem zákazníků a propady prodejů bez státních dotací. Tím se zpochybňuje cíl tzv. zelené dohody (Green Deal) o čisté mobilitě. Členské země EU začínají vyjadřovat obavy, že snaha o uhlíkovou neutralitu ohrožuje nejen automotive průmysl, ale i celou ekonomiku, což může učinit EU globálně nekonkurenceschopnou.

V následujícím článku se pokusím shrnout veřejně dostupná fakta o vlivu tzv. skleníkových plynů a zejména CO2 na jev, který nazýváme globálním oteplováním. Pokusím se vyvarovat politickým závěrům a domněnkám, kdo je v dané situaci beneficientem, nechť si laskavý čtenář domyslí sám. Cílem není najít univerzální pravdu, což reálně není ani dost dobře možné, ale poukázat na některé nesrovnalosti v rámci tvrzení, že „generálním“ nástrojem, jak zastavit oteplování planety, je eliminace produkce CO2 spalováním fosilních paliv.
Comments